Publiczna Szkoła Podstawowa im. Noblistów Polskich w Bardzicach

Sobota, 2024-05-04

Imieniny: Floriana, Michała

Zielona szkoła – Szczawnica 2016

W tym roku uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w 6 dniowej Zielonej Szkole. Tym razem pod opieką Pani Danuty Bazydło i Pana Arkadiusza Bazydło w dniach 17.05.2016-22.05.2016 grupa uczniów udała się do Szczawnicy.
Pierwszego dnia w drodze do Szczawnicy zatrzymaliśmy się w Krakowie. Tam zwiedziliśmy Zamek na Wawelu, odwiedziliśmy Wawelskiego Smoka. Traktem królewskim przeszliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie uczniowie podziwiali Sukiennice, Kościół Mariacki. Wysłuchali hejnału. Następnie przez Bramę Floriańską doszliśmy do Barbakanu. Od drugiego dnia pobytu zaczęliśmy zdobywać góry. Wjechaliśmy kolejką krzesełkową na Palenicę (722 m npm), doszliśmy na Szafranówkę (742 m npm), by następnie szlakiem przez Orlicę wyjść w miejscu gdzie Grajcarek wpada do Dunajca. Kolejnym celem naszego pobytu był Zamek w Niedzicy, gdzie straszy duch Brunhildy oraz Bolesława Łysego. Odbyliśmy rejs po Zalewie Czorsztyńskim – sztucznym zbiorniku, który powstał w 1997 roku. Spacerowaliśmy po tamie, która spiętrza wodę. Kolejnym naszym celem była Bryjarka – wzgórze z podświetlonym krzyżem, górujące nad Szczawnicą. Ten spacer odbyliśmy wieczorem. Wracając podziwialiśmy piękne, podświetlone fontanny, oświetlone ulice i wspaniały deptak nad Grajcarkiem. Zadanie, które wymagało od nas najwięcej wysiłku – to wejście na Trzy Korony. Zaczęliśmy od Przełęczy Osica, by przez Przełęcz Szopka wdrapać się na Chudą Baśkę – jeden z trzech szczytów Trzech Koron (982 m npm), skąd rozpościerał się wspaniały widok na okolicę. Pozostałe szczyty to Gruba Kaśka i Kudłata Maryśka. Przeszliśmy tez na Słowację idąc Mostem Przyjaźni. Uczniowie zwiedzili Wąwóz Homole, ze Stoku Bukowinek zjechali na wyciagu krzesełkowym, nastepnie Wąwóz Białej Wody oraz podziwiali Wodospad Zaskalnik, do którego dojechali zaczarowaną dorożką. Ponadto uczniowie korzystali z boiska sportowego, odbyły się: Chrzest na „Prawdziwego Górala”, „Zaręczyny i Śluby Kolonijne”.